Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě s poruchou sociálního a emočního vývoje v předškolním zařízení.
Piazzová, Irena ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku úspěšné edukace a komunikace s dítětem předškolního věku s poruchou sociálního a emocionálního vývoje. Na připravenost pedagogů vzdělávat a vychovávat takto znevýhodněné děti, ale i na schopnost předběžné diagnostiky a následně možnosti efektivního působení při výchovném a vzdělávacím procesu. Úvodní kapitoly se zabývají teoretickými východisky, která jsou základem pro následující výzkumnou část diplomové práce. V první část této práce je zaměřena na inklusivní vzdělávání a s ním spojené pojmy. Dále je pak zmapován legislativní rámec, kterým je vymezeno předškolní vzdělávání po právní stránce, poradenská pracoviště i některá podpůrná opatřeni se zákonem souvisejícími. Následně je pak nastíněn zdravý vývoj dítěte v sociální a emocionální oblasti, možné kategorie poruch sociálního a emočního vývoje. Blíže se pak diplomová práce zaměřuje na Aspergerův syndrom, který je jednou z forem poruch autistického spektra. Dále je pak poukázáno na možné symptomy poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). V další kapitole stávající práce je charakterizována osobnost pedagoga a některé předpoklady pro jeho úspěšné působení v oblasti výchovy a vzdělávání, jako jsou pedagogická komunikace a pedagogická diagnostika. K vypracování praktické části byla použita metoda...
Socializace a vzdělávání dítěte s Aspergerovým syndromem na základní škole
MÜLLEROVÁ, Nela
Tato bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání a socializaci žáků s Aspergerovým syndromem na základní škole. K těmto procesům se pojí mnoho obtíží jak ze strany žáků, tak i ze strany učitelů. Práce je rozdělená na dvě hlavní části. První, teoretická část, definuje Aspergerův syndrom, jaké jsou jeho projevy a v čem spočívá jeho diagnostika. Práce se zabývá specifiky socializace a vzdělávání, se kterými se žáci v průběhu školní docházky setkávají. K zvládnutí těchto obtíží mohou být využívány různé metody a strategie, které jsou v práci popsány. Praktická část mé bakalářské práce se věnuje kvalitativnímu výzkumu vycházejícímu z rozhovorů s učiteli na základní škole. Učitelé hrají v životě žáků s Aspergerovým syndromem důležitou roli, proto jim je věnovaná závěrečná část mé bakalářské práce. Tato práce má za cíl přiblížit pohledy učitelů na vzdělávání těchto žáků, jejich začlenění do kolektivu a popsat postupy, které učitelé používají při práci s žáky s Aspergerovým syndromem.
Porovnání přístupů Montessori metody s postupy strukturovaného učení u dětí předškolního věku s Aspergerovým syndromem
PROCHÁZKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zaměřuje na téma porovnání přístupů Montessori metody s postupy strukturovaného učení u dětí předškolního věku s Aspergerovým syndromem. Pro naplnění cílů kvalifikační práce byly vybrány dvě děti s Aspergerovým syndromem, které jsou vedeny dle daného výchovného a vzdělávacího systému. Na základě pozorování dětí v příslušném systému a zpracovaných rozhovorů, které poskytly matky dětí s Aspergerovým syndromem, pedagog a asistentka pedagoga jednoho z chlapců, byly Montessori metoda a postupy strukturovaného učení porovnány z hlediska vhodnosti pro dítě s Aspergerovým syndromem. Vše bylo učiněno v designu případové studie. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje specifika Aspergerova syndromu, základní informace pro výběr výchovného a vzdělávacího systému, následnou práci s dítětem a nakonec popis jednotlivých přístupů Montessori metody a strukturovaného učení. Praktická část zpracovává výzkumná data rozhovorů a pozorování, které následně dává do širších souvislostí a porovnává v rámci vhodnosti pro tento typ postižení.
Autismus a zoorehabilitace : zkušenosti ze specializovaných center
Trešlová, Jana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké formy zoorehabilitací existují a jaké pomáhají lidem s poruchou autistického spektra a jejich rodinám. Práce začíná stručnou definicí autismu a jeho historií. V páté kapitole se věnuji poruchám autistického spektra, jak se projevují v sociálních vztazích, komunikaci a v oblasti představivosti, her a zájmů. Šestá kapitola je věnována jednotlivým poruchám autistického spektra. Popisuji zde každou poruchu zvlášť, její charakteristické rysy, i když nejsou pevně stanovené hranice mezi jednotlivými poruchami. Sedmá kapitola je věnována diagnostice poruch autistického spektra, jaké jsou metody diagnostiky, na tuto kapitolu navazuje další kapitola, ve které popisuji, jaké mají možnosti rodiče takto postižených dětí v oblasti vzdělávání. Občanská sdružení, to je další kapitola, je to stručný popis některých občanských sdružení, která vznikají a pomáhají rodičům postižených dětí autismem, ale i jinak postižených dětí. V desáté a v dalších pěti kapitolách popisuji jednotlivé druhy zoorehabilitací, jejich vznik a uplatnění v České republice. Sedmnáctou kapitolou začíná praktická část, kde jsem popsala tři příběhy rodin s dítětem, které má jednu z poruch autistického spektra. Každé dítě má jinou poruchu a každé jinak reaguje na zooterapii, ať už v rámci domova nebo ve...
Zájmy dětí s autismem
Knoblochová, Ivana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat zájmy dítěte s Aspergerovým syndromem, následně je porovnat se zájmy dítěte intaktního stejného věku a na základě srovnání konkrétně vymezit společné a odlišné rysy zájmů. Dalším cílem práce je zhodnotit, zda v průběhu vývoje chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního docházelo k proměnám jejich zájmů. U chlapce s Aspergerovým syndromem se zaměřuji na možné souvislosti jeho zájmů se specifiky vycházející ze samotného postižení. Teoretická část práce je věnována popisu charakteristik poruch autistického spektra s bližším pojednáním o Aspergerově syndromu. Součástí je i charakteristika zájmů a hry intaktních dětí uvedená v porovnání se specifiky hry a zájmy dětí s poruchami autistického spektra. Pro účely empirické studie byl zvolen kvalitativní typ výzkumu a metoda pozorování. Praktická část navazuje na část teoretickou, doplňuje ji o konkrétní příklady v podobě dvou kazuistik, které byly vytvořeny na základě pozorování chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního a také na základě doplňujících informací získaných z rozhovoru s rodiči vzhledem k nezbytnosti doplnění anamnestických údajů.
Stigmatizace matek dětí s Aspergerovým syndromem
Eisenbruková, Anna ; Weissová, Aneta (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Stigmatizace matek dětí s Aspergerovým syndromem" se věnuje problematice přeneseného stigmatu, pojednává o jeho projevech, důsledcích a mapuje, kde k stigmatizaci dochází. Hlavním cílem práce je zjistit zda se matky dětí s Aspergerovým syndromem cítí být stigmatizovány a pokud ano kde k tomuto fenoménu dochází. Teoretická část práce se soustředí na popsání hlavních pojmů stigmatizace, rodičovství a mateřství a Aspergerova syndromu. Práce je založena na kvalitativním výzkumu, který je založen na deseti hloubkových polostrukturovaných rozhovorech, jeho specifika jsou dále popsána v metodologické části práce. Výsledky výzkumu jsou analyzovány a interpretovány v poslední kapitole. Stigmatizace se objevila do určité míry u všech respondentek, její projevy a důsledky se však lišily na základě jiných životních zkušeností, rodinného stavu ale hlavně závažnosti diagnózy dítěte. V práci byly identifikovány tři hlavní sféry, ve kterých ke stigmatizaci dochází, u osob blízkých, na veřejnosti a při kontaktu s institucemi a profesionály.
Zaměstnávání dospělých osob s poruchami autistického spektra
Andrlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dospělými lidmi s poruchou autistického spektra, především s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, v souvislosti s jejich zaměstnáváním v České republice. Cílem je zjistit, jaké jsou možnosti pro tyto osoby v oblasti zaměstnávání a jaká podpora jim je poskytována. Práce se skládá z teoretické části a kazuistiky. Úvodní kapitola přibližuje obecně problematiku autismu a vymezuje jednotlivé poruchy autistického spektra. Druhá kapitola je již zaměřena na dospělé osoby a na problémy, se kterými se potýkají a které je často vyčleňují z běžné společnosti. Třetí kapitola zahrnuje možnosti pracovního uplatnění osob s PAS, službu podporovaného zaměstnávání, legislativní rámec zaměstnávání osob se zdravotním postižením a výhody, které zaměstnání osob s PAS přináší. Kazuistika v závěru práce se týká muže s autismem, který si díky službě podporovaného zaměstnávání našel práci, která mu vyhovuje. Klíčová slova Poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, vysoce funkční autismus, problémy plynoucí z diagnózy PAS, zaměstnávání, podporované zaměstnávání, legislativa
Zkušenost učitelů s žákem s Aspergerovým syndromem na 1. stupni běžné základní školy
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem", kde byla popisována zkušenost dětí s touto diagnózou a jejich rodičů se školní docházkou. Tentokrát je problematika nahlížena z pohledu učitelů 1. stupně základní školy, kteří mají zkušenost s žákem s Aspergerovým syndromem. Sběr dat probíhal pomocí polostrukturovaných rozhovorů a zvolena byla kvalitativní metoda. Na základě analýzy výsledků vznikly následující oblasti zjištění: "Jak to všechno začalo", Co obnáší mít ve třídě žáka s Aspergerovým syndromem, Konflikty, Co pomáhá, Prožívání inkluze dítěte s Aspergerovým syndromem jeho třídním učitelem, "…tak si člověk řiká, jestli to za to stojí". Ve výsledcích se nejčastěji objevovala individualita dítěte a nedostatek času a prostoru ze strany učitelů ve vyhovění individuálním potřebám inkludovaných dětí, důležitost podpory ze strany asistenta pedagoga a také důležitost spolupráce s rodinou dítěte. Rovněž zahrnuje teoretické vymezení problematiky začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do 1. stupně běžné základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom, učitelé, základní škola, zkušenost, poruchy autistického spektra

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.